Comisia de Evaluare a Calitatii
Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii din Universitatea “Ioan Slavici” din Timișoara reprezintă organismul de coordonare a activităților de evaluare și asigurarea calității la nivel instituțional, în acord cu viziunea, misiunea și cultura organizațională a Universității “Ioan Slavici” din Timișoara și în concordanță cu evoluția națională și internațională în domeniu.
ORGANIZAREA ȘI FUNCȚIONAREA CEAC
(1) În cadrul Universității “Ioan Slavici” din Timișoara, structura CEAC cuprinde:
Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii, constituită la nivel instituțional (denumită în continuarea CEAC-UIS);
Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii la nivelul fiecărei facultăți a instituției (denumită în continuarea CEAC-F);
(2) Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii din cadrul Universității “Ioan Slavici” din Timișoara, CEAC-UIS, formată din 7 membri, are următoarea componență :
- președintele comisiei, care este conducătorul instituției – Rectorul sau un coordonator desemnat de acesta (prorector), sub a cărui îndrumare îşi desfăşoară activitatea Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii;
- 3 reprezentanți ai cadrelor didactice, aprobați prin vot de senatul universitar, la propunerea consiliului de administrație;
- 1 reprezentant al studenților;
- 1 reprezentant al angajatorilor;
- 1 reprezentant al absolvenților.
(3) Comisiile pentru evaluarea şi asigurarea calităţii la nivelul fiecărei facultăți din cadrul Universității „Ioan Slavici” din Timișoara (CEAC-F) sunt numite prin decizii ale decanului.
(4) Reprezentanții cadrelor didactice sunt aprobați de către Senat prin vot majoritar deschis, la propunerea consiliului de administrație.
(5) Reprezentantul angajatorilor este desemnat de către Senat prin vot majoritar deschis dintre candidații propuși.
(6) Reprezentanții studenților și absolvenților reprezintă minimum 25% din numărul membrilor comisiei (2 din 7). Aceștia sunt desemnați de către organizația studențească din UIS și se aprobă de către Senat prin vot majoritar deschis.
(7) Mandatul fiecărui membru al CEAC-UIS este de 5 ani, cu excepţia reprezentantului studenţilor al cărui mandat se încheie la finalizarea studiilor. Mandatul comisiei coincide, ca durată, cu mandatul Rectorului Universității “Ioan Slavici” din Timișoara.
Atribuțiile Comisiei pentru Evaluarea și Asigurarea Calității (CEAC-UIS) sunt:
a) elaborează și coordonează aplicarea procedurilor și activităților de evaluare și asigurare a calității, aprobate de conducerea UIS;
b) elaborează, anual, un raport de evaluare internă privind calitatea educației. Raportul este analizat în senatul universitar și adus la cunoștință tuturor părților interesate, prin publicare pe site-ul UIS;
c) formulează recomandări și propuneri de îmbunătățire a calității educației și serviciilor-suport;
d) monitorizează și, după caz, intervine în modul în care partenerii externi, ca angajatorii sau partenerii instituționali, sunt consultați și implicați în procesele de asigurare internă a calității, la diferite niveluri.
Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei pentru evaluarea și asigurarea calității
Regulament privind evaluarea periodică a calităţii corpului didactic
Raport de autoevaluare al UIS elaborat de Comisia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii 2023_2024
Plan de măsuri pentru îmbunătățirea calității educației_2023
Plan de măsuri pentru îmbunătățirea calității educației în anul 2024